Friday, March 2, 2012

Calvin Klein – cladirea si faramitarea unui imperiu

O revolutie in industria modei, unul din cei mai faimosi designeri vestimentari din lume, un imperiu cladit in 30 de ani si faramitat in doar cativa, un nou curent introdus in publicitate care i-a adus acuzatii privind pornografia in randul minorilor sau un brand recunoscut la nivel mondial ca fiind de lux: doar cateva din caracterizarile folosite pentru a descrie ampreta lasata de Calvin Klein asupra industriei vestimentare.
Fiul unui cuplu de imigranti maghiari de origine evrei, Calvin Klein s-a nascut in timpul celui de-al doilea razboi mondial, in saracaciosul cartier Bronx din New York. Urmarind linia de invatamant a celorlalti tineri din comunitatea evreilor, Calvin Klein a urmat studii de arta, absolvind la 20 de ani Fashion Institute of Technology. Primul contact cu industria modei a fost un atelier de croitorie din New York care producea paltoane si costume pentru clasa de mijloc, urmand apoi sase ani in diferite ateliere de design ale magazinelor din oras.


Sansa lui Calvin Klein s-a numit Nicolas Louis Alexandre de Gunzburg, un imigrant de origine rusa, provenit dintr-o familie innobilata de bancheri, care a fost un mentor pentru o generatie intreaga de designeri. Printre acestia s-a aflat si Calvin Klein, care a reusit astfel sa patrunda in lumea buna a New York-ului, devenind cunoscut.
Imperiul Calvin Klein a avut ca punct de pornire un magazin de paltoane deschis in incinta hotelului York, investitia initiala fiind de 10.000 de dolari. Afacerea a fost pusa pe picioare cu ajutorul unui prieten din copilarie, legenda spunand ca intr-o zi, gresind etajul, un client bogat a coborit din lift in fata magazinului lui Calvin Klein, comandand pe loc produse de 50.000 de dolari. Realitatea a fost insa una cu totul diferita: un reprezentant al retailerului vestimentar Bonwit Teller a trecut prin fata magazinului si, impresionat de stilul lui Klein, a acceptat sa ii sustina prima colectie personala.

Calvin Klein s-a facut remarcat inca de la inceput, fiind caracterizat adesea ca “stapanul suprem al minimalismului”. Contrar curentului hippie care se manifesta in aceea perioada in SUA, Klein a ales sa creeze costume caracterizate prin simplitate, culori neutre, fara zorzoane, blana, inflorituri pe rever sau alte elemente care sa atraga atentia, alegand intotdeauna sa urmeze linia corpului cu cele mai luxuriante materiale, intr-un mod cat mai simplu cu putinta.
Calvin Klein – cladirea si faramitarea unui imperiu Dupa doar un an de la deschiderea primului magazin sub nume propriu, Calvin Klein a aparut pe coperta publicatiei Vogue. Dupa inca doi ani, colectiei de costume i s-au alaturat colectiile de tinute de zi, cele sportive si de lenjerie intima, toate pastrand aceeasi linie de design. Acesta a fost practic inceputul unei ere plina de succese pentru Calvin Klein Ltd.
De la costume la... aproape orice
In urmatorii 10 ani, creativitatea lui Calvin Klein s-a revarsat asupra unei lergi game de produse, de la curele si pantofi la asternuturi de pat si ochelari de soare. Faima totala a fost adusa in schimb de colectia de jeansi, lansata la mijlocul anilor '70 si promovata prin reclame considerate cel putin indraznete.
Calvin Klein a fost primul designer vestimentar care a primit trei ani la rand Premiul Coty, acordat pentru colectiile sale feminine. Veniturile trecut de 30 de milioane de dolari annual pana in 1977, linia de jeansi urcand veniturile la peste 100 de milioane de dolari pe an. Numai in prima saptamana de la lansare, Klein a anuntat vanzari de peste 200.000 de perechi, urcand veniturile sale anuale la peste 8,5 milioane de dolari anual, potrivit unei estimari a publicatiei Fortune.

Cititi intregul articol...

0 comments:

Post a Comment