Thursday, October 13, 2011

Tricotajele Missoni - povestea unui brand de succes

Cum poate o afacere de familie sa devina un brand mondial apreciat si respectat? Simplu. Prin devotement, pasiune si un talent imens. Pe scurt, cam aceastea sunt resorturile unui brand de succes.
Casa Missoni isi incepe istoria in anul 1953, cand Rosita si Otavvio Missoni isi incep o mica afacere, realizand echipamente sportive din materiale tricotate. Mai tarziu, Anna Piaggi isi ofera sprijinul in promovarea brandului atat in Italia natala, cat si la nivel international.
Urmeaza apoi confirmarea brandului Missoni prin participarea la un show de moda in Florenta. Aparatia in sine a nascut si cateva controverse prin faptul ca li s-a cerut modelelor sa-si scoata sutienele, acestea facand nota discordanta cu rochiile fine din lame transparent. Evident, in anul urmator brandul nu a mai fost invitat sa-si prezinte colectia.
Confirmarea internationala vine odata cu deschiderea unui butic in magazinul multibrand Blomingdales, dar mai ales prin elogiile Dianei Vreeland, redactor sef al Vogue SUA in acea vreme.
Anii' 70 au marcat o perioada de inflorire a brandului. Tricotajele Missoni au insemnat in primul inovatie in materie de tricotaje, salvandu-le de platitudinea si de aerul desuet dominant pana atunci.
Nota moderna, grafismul straniu, vivacitatea culorilor, dar si afinitatea catre arta au introdus un suflu nou in istoria tricotajelor. Grafismele au capatat noi valente, acestea luand forma de zig-zag, dungi, marcaje caleidoscopice sau chiar petice suprapuse pe diferite imprimeuri. Cu toate aceste, tricotajele introduse de familia Missoni nu tineau cont de timp sau tendinte, astfel incat, fiecare sezon in moda includea si casa Missoni.
Cititi intreg articol: Aici!

0 comments:

Post a Comment